Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante
|
Centrul Judeţean de
Resurse şi Asistenţă Educaţională Vaslui.
CABINET LOGOPEDIC
INTERŞCOLAR BARLAD-SC. NR.9
|
Adresa completă
|
Strd. Allea Parc Nr.1
|
Nr. de telefon/fax
|
0235431001
|
Adresă poştă electronică
|
cj_vaslui@yahoo.com
|
PERSOANĂ DE CONTACT |
||
Nume, Prenume
Funcţia
|
Dl/ Dna
|
Perju Oana-Gabriela
Profesor logoped
|
Adresa completă
|
Bd.Epureanu Nr.14, Bl B9, Sc.A, Ap, 20, Etj.4
|
|
Adresă
poştă electronică
|
perjuoana@yahoo.com
|
B. INFORMAŢII DESPRE PROIECT
B.1. Titlul
proiectului
|
UNIVERSUL
COPILARIEI
|
B.2. Categoria în care se încadrează
proiectul:
(bifaţi categoria în care se
încadrează
proiectul dumneavoastră)
|
A. cultural- artistic
B.
tehnico-stiintific
C.
sportiv-turistic
D.
cetatenie democratica
E.
altele (precizaţi)
|
( tot formularul se completează cu caracter 12 Times
New Roman)
C. REZUMATUL PROIECTULUI/descriere
|
Prezentaţi următoarele elemente ale proiectului
dumneavoastră:
1.Numar de elevi implicati
2.Activitati (cross-curriculare, intracurriculare si extrascolare-pentru
unitati scolare si extrascolare –pentru palate si cluburi ale
copiilor)propuse, în ordinea în care se vor desfăşura(numai titlul activitatilor).
3.Numar de parteneri :4
|
D. PREZENTAREA PROIECTULUI
D.1. Prezentati: analiza de nevoi, concordanta cu
prioritatile MECTS, obiectivul general ale proiectului si precizaţi ţinta
strategică a Planului de Dezvoltare Scolara, din care derivă obiectivul
general al proiectului(max. 1 pagina)
|
1.Argument justificare, context (analiză de nevoi)
Copiii sunt o sursă inepuizabilă de idei
concretizate în cele mai neaşteptate creaţii de orice natură ar fi ele.
Stimularea creativităţii acestora în activităţi
extracurriculare devine o prioritate a actului educativ în măsura în care se
valorifică potenţialul neexploatat al copilului.
În
şcoala noastră există o preocupare majoră pentru desfăşurarea unor acţiuni
menite să educe copiii de vârstă şcolară în spiritul dragostei pentru frumos.
Copilul
este fascinat de culoare şi de ce poate realiza cu ea.
Prin
aceste forme de activităţi trebuie să vorbim sufletului, imaginaţiei,
simţurilor iar pentru ca imaginaţia să se vadă totul trebuie îmbrăcat în
formă şi culoare, pentru a atrage copilul.
Derularea
acestui proiect educaţional vine să suplimenteze activităţile desfăşurate în
şcoli cu dublu scop: de a
completa şi fixa conţinutul specific al acestora, pe de o parte, şi de a
antrena şi exersa cât mai mult musculatura fină a mâini, pe de altă parte,
punând, totodată accent pe valoarea estetică a creaţiilor realizate.
Prin
acest proiect se urmăreşte „să se dea frâu liber” imaginaţiei copiilor, să
îmbine obiectivele din programele şcolare cu imaginaţia lor.
|
2.Tinta strategica din PDS
|
D.2. Scrieţi obiectivul general
si obiectivele specifice ale proiectului
|
Obiectivul general /scopul: promovarea
valorilor comune la nivelul partenerilor implicaţi prin atragerea efectivă a
copiilor în organizarea activităţilor extracurriculare.
Obiectivele specifice ale
proiectului:
- încurajarea schimbului de
bune practici;
- dezvoltarea aptitudinilor
creative artistico-plastice în rândul elevilor;
- cultivarea interesului pentru
creaţia artistică;
- promovarea spiritului de
competiţie în rândul elevilor cu talent artistic şi plastic;
- comunicare între elevii din
şcoli şi medii diferite ;
|
D.3. Descrieţi grupul / grupurile ţintă căruia i se
adresează proiectul si nevoile acestuia/acestora
|
- elevii Scolii Nr. 9 Bârlad coordonaţi de doamnele:
prof. logoped Perju Oana şi consilier educativ prof. Artene Liliana;
- elevi ai Centrului Şcolar de
Educaţie Incluzivă ,,Aurora’’ Vaslui, coordonaţi de doamnele profesoare Baboi
Loredana, Rizea Carmen, Berlea Raluca, Pascalin Gabriela;
|
D.4. Durata proiectului(minim 3 luni)
|
Noiembrie 2012- Iunie 2013
|
D.5. Descrieţi activităţile utilizând pentru fiecare
activitate fişa de mai jos(multiplicati fisa pentru fiecare activitate in
parte.). Pentru data/perioada de desfasurare, mentionati Luna 1, Luna 2, etc.
|
Activitatea nr.:1
Titlul activităţii:,,Universul
copilariei’’(Lansarea proiectului)
Tipul activităţii: de promovare şi publicitate;
Data/perioada de
desfăşurare:noembrie 2012
Locul desfăşurării:Scoala Nr. 9
Bârlad şi Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Aurora’’ Vaslui
Numărul de participanţi pentru
fiecare categorie (elevi, cadre didactice, parinti, reprezentanti ai
comunitatii etc):
Responsabil:
Beneficiari: elevi, cadre didactice, părinţi şi,
reprezentanţi ai comunităţii etc. .
Metode/mijloace de realizare: prin chestionare, discuţii de grup pe
blogul proiectului şi prin e-mail ; afiş publicitar, fotografie
Modalităţi de evaluare:
Descrieţi pe scurt activitatea,
în cel mult 5-10 rânduri:
Ø
Lansarea proiectului se va face în prezenţa
cadrelor didactice din şcoala organizatoare, a partenerilor de proiect,
părinţi, elevi.
Ø
Se va lansa proiectul de către
coordonatori, şi pe site-urile educaţionale: www.didactic.ro, www.iteach.ro. Crearea blogului univers-copilăriei.blogspot.com
Ø
Realizarea de către elevi a unor
afişe, care să promoveze proiectul.
Încheierea de parteneriate
cu instituţiile partenere
REGULAMENT DE
PARTICIPARE:
☻Fiecare participant la
proiect va trimite Acordul de
parteneriat :
Ø
semnat şi ştampilat, în
dublu exemplar şi un plic A4 timbrat
autoadresat, până la data de 15 decembrie 2012, pe adresa :
Şcoala Nr. 9 Bârlad
Str. Aleea Parc
Nr.1
Loc. Bîrlad/ Jud. Vaslui
Ø
sau scanat , pe adresa de email : perjuoana@yahoo.com
Activitatea nr.:2
Titlul activităţii:,,Magia
Crăciunului’’
Tipul activităţii:
Data/perioada de
desfăşurare:decembrie 2012
Locul desfăşurării:Şcoala Nr.9
Bîrlad şi Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Aurora’’Vaslui
Numărul de participanţi pentru
fiecare categorie (elevi, cadre didactice,
parinti, reprezentanti ai comunitatii etc):
Responsabil: coordonatorii de proiect
Beneficiari: elevi participanţi la proiect, cadrele
didactice îndrumătoare
Metode/mijloace de
realizare:,,Colindăm,colindăm’’-creaţii artistice
Felicitări de Crăciun - creaţii
plastice
Modalităţi de evaluare:
Ø
Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:
Ø
Realizarea unor filmuleţe cu programe
artistice dedicate Crăciunului
Ø
realizarea creaţiilor plastice de către elevii înscrişi în
concurs;
Ø
primirea plicurilor cu lucrări pe adresa
Şcolii Nr.9 Bîrlad, adresă menţionată în regulamentul de participare;
Ø
sortarea lucrărilor şi aşezarea pe
categorii specifice: creaţii plastice şi
creaţii artistice;
REGULAMENT
DE PARTICIPARE:
Ø
Secţiuni
·
creaţii plastice
·
creaţii artistice
Ø
se vor trimite maxim 5 lucrări ale copiilor
/ cadru didactic pentru fiecare secţiune;
Ø
pentru certitudinea primirii diplomelor, sunteţi rugaţi
să trimiteţi, odată cu lucrările, un plic autoadresat timbrat;
Ø
taxa de participare: 2lei /lucrare, pentru
organizarea expoziţiei realizarea diplomelor, expedierea acestora;
Ø
Depunerea lucrărilor şi a taxei
: până la data de 25 ianuarie 2013,
pe adresa şcolii, prin poştă, cu menţiunea Pentru concursul: :,,Magia Crăciunului’’ Creaţiile plastice (desene,
felicitări ). Creaţiile artistice (desen,pictură) vor fi realizate în tehnică
de lucru la alegere, pe suport la alegere. În colţul din dreapta al fiecărei
lucrări se va specifica titlul lucrării, numele şi prenumele elevului, clasa, îndrumătorul, şcoala, localitatea, judeţul.
Activitatea nr.:3
Titlul activităţii: Mărţişoare
pentru mame
Tipul activităţii: Creaţie
Data/perioada de desfăşurare:
Martie 2013
Locul desfăşurării: Centrul
Şcolar de Educaţie Incluzivă ,,Aurora’’Vaslui
Numărul de participanţi pentru
fiecare categorie (elevi, cadre didactice,
parinti, reprezentanti ai comunitatii etc):
Responsabil: Coordonatorii
proiectului
Beneficiari: elevii participanţi la proiect, cadrele
didactice îndrumătoare
Metode/mijloace de realizare:
creaţii plastice/artistice (colaje, desene, marţişoare, felicitări)
Modalităţi de evaluare: înţelegerea unor efecte cromatice şi posibilităţile de organizare a suprafeţei
de lucru, în funcţie de nivelul intelectual al elevilor înscrisi in concurs.
Descrieţi pe scurt activitatea,
în cel mult 5-10 rânduri:
Ø
Realizarea unor colaje, mărţişoare,
felicitări, desene dedicate zilelor de 1 martie şi 8 martie
Ø
realizarea creaţiilor plastice/artistice de către elevii înscrişi
în concurs;
primirea
plicurilor cu lucrări pe adresa Centrului Şcolar de Educaţie
Incluzivă ,,Aurora’’Vaslui, strada Filaturii, nr. 1, Vaslui
Ø
sortarea lucrărilor şi aşezarea pe
categorii specifice: creaţii plastice şi
creaţii artistice;
REGULAMENT
DE PARTICIPARE:
Ø
Secţiuni
·
creaţii plastice
·
creaţii artistice
Ø
se vor trimite maxim 5 lucrări ale copiilor
/ cadru didactic pentru fiecare secţiune;
Ø
pentru certitudinea primirii diplomelor, sunteţi rugaţi
să trimiteţi, odată cu lucrările, un plic autoadresat timbrat;
Ø
taxa de participare: 2 lei /lucrare, pentru
organizarea expoziţiei, realizarea diplomelor, expedierea acestora;
Ø
Depunerea lucrărilor şi a taxei
: până la data de 25 martie 2013, pe adresa şcolii, prin poştă, cu
menţiunea Pentru concursul: :,,Mărţişoare pentru mame”. Creaţiile plastice (desene, felicitări) şi Creaţiile
artistice (desen, pictură) vor fi realizate în tehnică de lucru la alegere,
pe suport la alegere. În colţul din dreapta al fiecărei lucrări se va
specifica titlul lucrării, numele şi prenumele elevului, clasa, îndrumătorul,
şcoala, localitatea, judeţul.
Activitatea nr.: 4
Titlul activităţii:creaţie
Tipul activităţii: „LA MULŢI ANI COPILĂRIE!”
Data/perioada de desfăşurare:1
iunie 2013
Locul desfăşurării:şcolile
participante în proiect
Numărul de participanţi pentru
fiecare categorie (elevi, cadre didactice,
parinti, reprezentanti ai comunitatii etc):
Responsabil: Coordonatorii
proiectului
Beneficiari:
Metode/mijloace de realizare: expoziţie concurs
(felicitări, desene, picturi, colaje, machete, obiecte decorative).
Modalităţi de evaluare:
Descrieţi pe scurt activitatea,
în cel mult 5-10 rânduri:
Ø
Realizarea unor filmuleţe cu programe
artistice dedicate 1 Iunie
Ø
realizarea creaţiilor plastice de către elevii înscrişi în
concurs;
Ø
primirea plicurilor cu lucrări pe adresa
Şcolii Nr.9 Bîrlad, adresă menţionată în regulamentul de participare;
Ø
sortarea lucrărilor şi aşezarea pe
categorii specifice: creaţii plastice şi
creaţii artistice;
REGULAMENT
DE PARTICIPARE:
Ø
Secţiuni
creaţii plastice
creaţii artistice
Ø
se vor trimite maxim 5 lucrări ale copiilor
/ cadru didactic pentru fiecare secţiune;
Ø
pentru certitudinea primirii diplomelor, sunteţi rugaţi
să trimiteţi, odată cu lucrările, un plic autoadresat timbrat;
Ø
taxa de participare: 2lei /lucrare, pentru
organizarea expoziţiei realizarea diplomelor, expedierea acestora;
Depunerea lucrărilor şi a taxei : până la data de 10 iunie 2013,
pe adresa şcolii, prin poştă, cu menţiunea Pentru concursul:
„LA MULŢI ANI COPILĂRIE!”
Ø
Creaţiile plastice (desene,
felicitări ). Creaţiile artistice (desen,pictură) vor fi realizate în tehnică
de lucru la alegere, pe suport la alegere. În colţul din dreapta al fiecărei
lucrări se va specifica titlul lucrării, numele şi prenumele elevului, clasa, îndrumătorul, şcoala, localitatea, judeţul.
Activitatea nr.:5
Titlul activităţii: Bilanţul
Proiectului evaluare şi diseminare
Tipul activităţii: evaluare şi
diseminare
Data/perioada de
desfăşurare:iunie 2013
Locul desfăşurării: şcolile
participante în proiect
Numărul de participanţi pentru
fiecare categorie (elevi, cadre didactice,
parinti, reprezentanti ai comunitatii etc):
Responsabil: coordonatorii de
proiect
Beneficiari: : elevii, cadrele did. si aux,
părinții, comunitatea
Metode/mijloace de realizare: observarea, chestionare, produse ale activității individuale sau de
grup realizate pe parcursul derulării programului, fotografii, portofoliul,
jurnalul proiectului, înregistrări audio-video, cd-uri, afișe
Modalităţi de evaluare: ,,Masă rotundă”
Descrieţi pe scurt
activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:
Toţi partenerii proiectului s-au achitat de
sarcinile asumate în proiect şi au manifestat multă responsabilitate,
seriozitate şi dăruire sufletească.
Evaluarea internă:
Se vor prezenta rezultatele concrete din timpul
activității desfășurate:
-portofoliul ce va cuprinde: chestionare
completate ( ale elevilor, profesorilor, personalului auxiliar și părinților),
concluzii și direcții de acțiune; realizarea unui album cu fotografii de la
activitațile proiectului, cd-ul, jurnalul personal.
Evaluarea externă va viza măsurarea efectului
asupra grupului țintă, pe baz portofoliilor proiectului.
|
D.6. Descrieţi rezultatele
aşteptate ca urmare a implementarii proiectului (cantitative si calitative)
|
·
Dezvoltarea relaţiilor de colaborare şi împărtăşirea
experienţei pozitive între cadre didactice şi între colectivele de copii pe
care îi îndrumă;
·
Realizarea unor expoziţii-concurs cu lucrări
realizate;
·
Implicarea activă a cadrelor didactice şi a
copiilor în activitătile desfăşurate în cadrul proiectului;
·
Cultivarea disponibilităţilor practice ale
copiilor prin activităţi extracurriculare;
·
Stimularea potenţialului artistic-creativ al copiilor.
·
Realizarea unui CD cu ISSN în măsura în care cadrele
didactice vor fi interesate
|
D.7. Prezentaţi modalitatile de monitorizare si
evaluare a progresului proiectului
si a rezultatelor asteptate. Precizati indicatorii de evaluare. |
-
expozitii-concurs, portofolii, fotografii, diplome de participare şi premii
-
realizarea produsului finit al proiectului: album in format electronic cu
activităţile desfăşurate
|
D.8. Arătaţi care sunt beneficiarii direcţi şi indirecţi
ai proiectului
|
Beneficiari direcţi:
· copii şi cadre didactice din mai multe unităţi de învăţământ,
părinţi;
Beneficiari indirecţi:
· comunitatea locală.
|
D.9. Descrieţi impactul estimat al implementării
proiectului asupra grupului ţintă (elevi, cadre didactice, scoala, comunitate
educativa largita, comunitate locala)
|
|
D.10. Arătaţi cum veţi asigura continuitatea
/sustenabilitatea proiectului
|
- Promovarea activităţilor desfasurate în
cadrul Comisiilor metodice, a întâlnirilor cu parintii
|
D.11. Menţionaţi activităţile de diseminare pe care
intenţionaţi să le realizaţi în timpul implementării proiectului şi după
încheierea acestuia(in scoala, in comunitatea educativa largita, in
comunitatea locala)
|
Suntem incredintati ca
acest proiect educational va prinde radacini reprezentand o interventie
benefica in viata copiilor, devenind un bun obicei multa vreme si cu
posibilitatea de dezvoltare/ continuare ulterioară a proiectului prin
atragerea de noi parteneri şi prin crearea unor noi secţiuni
|
D.12. Arătaţi care sunt valoarea adaugata /
elementele de noutate ale proiectului
|
Înfiintarea cercurilor
muzicale şi educaţie plastică a demonstrat o posibilitate superioara in promovarea artei cu
implicatii serioase in integrarea sociala. Dintre toate disciplinele scolare,
muzica si educatia plastica au cele mai puternice legaturi cu viata
sociala, furnizeaza acesteia elemente pentru manifestarile
cultural-artistice.
Chiar dacă tendinţa
epocii contemporane este de a se rupe
de o parte dintre datini si de valorile pe care acestea le susţin, fiecare
dintre noi avem o mare datorie – aceea de a ne şti tradiţiile si obiceiurile,
tema ,,Magia Crăciunului’’.
|
D.13. Specificaţi care sunt
partenerii implicaţi în proiect şi arătaţi în ce constă parteneriatul cu
comunitatea locală, cu altă şcoală şi/sau cu o firmă/companie locală sau
organizaţie, dacă este cazul (cel mult o pagină)
|
Centrul de Educaţie Incluzivă ,,Aurora’’ Vaslui
Şcoala Gimnazială ,,Costache Manolache Epureanu’’ Barlad
Gradiniţa Nr.2 ,,Raza de soare’’Barlad
Centrul de Educaţie Incluzivă ,,Aurora’’ Vaslui participa la
desfășurarea activităților din proiect în segmentul ,,Mărţişoare pentru
mame’’.
Şcoala Gimnazială ,,Costache Manolache Epureanu’’ Barlad participa la
desfășurarea activităților din proiect.
|
E. DeVIZ ESTIMAT DE CHELTUIELI
Nr. crt.
|
Descrierea cheltuielilor
|
Fonduri proprii
|
Finanţare
externa
|
Total sumă
|
|
1.
|
Cheltuieli
organizatorice legate de proiect
|
20
|
|
20
|
|
2.
|
Cheltuieli
administrative:telefon,curent electric
|
20
|
|
20
|
|
3
|
Consumabile
: hartie xerox, tus imprimanta, mape, folii plastic , C.D., multiplicare
xerox,casete video, pixuri, markere, fotografii
|
30
|
|
30
|
|
4
|
Echipamente
: imprimanta, camera foto, video
|
120
|
|
120
|
|
|
TOTAL
|
190
|
|
190
|
Introduceti cate randuri sunt
necesare.
F. INFORMAŢII DESPRE UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT
F.1. Descrierea unităţii de învăţământ
Tipul unităţii de învăţământ
(gradinita, scoala primara / gimnaziala, liceu,
palat, club)
|
|
|||
PJ / Structura
|
DA
NU
|
|||
Numărul cadrelor didactice
|
Total : Femei: Bărbaţi:
|
|||
Numărul elevilor înmatriculaţi
|
Total : Fete: Băieţi:
|
F.2. Cadre didactice şi elevi care participă la proiect
Numărul cadrelor didactice participante la proiect
|
Total : 18 Femei:
15 Bărbaţi:3
|
Numărul elevilor participanţi la proiect
|
Total : 80 Fete: 53 Băieţi:27
|
Discipline de studiu implicate in proiect
|
Educaţie plastică, educaţie muzicală
|
Numărul claselor/ grupelor/cercurilor participante la proiect şi
tipul/profilul acestora
|
6 clase
Grupul vocal de muzică ușoară ,,Flori de Vis”- Scoala
Gimnaziala,, M.C.Epureanu”- prof. Arteni Niculina-Liliana, Cercul de pictura
,,Lumina si culoare”- Prof. Mihaela Stoian
|
F.3. Participări anterioare la alte programe/proiecte finantate si /
nefinantate.
DA
( în acest caz, completaţi tabelul de
mai jos)
NU
|
||||||||
An
|
Finanţat de către / nefinantat
|
Titlul proiectului
|
||||||
|
|
|
G. INFORMAŢII DESPRE POTENŢIALI
PARTENERI
Tabelul se multiplica pentru
fiecare unitate scolara partenera. Rubricile pentru care nu exista informatie
se completeaza cu formula „nu este cazul”.
G.1.
Instituţia parteneră, dacă o altă unitate
de învăţământ este implicată în proiect
|
Grădiniţa
,,Raza de soare’’Nr.2 Bârlad
|
Adresa completă
|
Bld. Epureanu
Nr.54
|
Nr. de telefon/fax
|
0235417732
|
Adresă poştă electronică /Pagină
Internet
|
gradinita2barlad@yahoo.com
|
Numele şi funcţia persoanei de contact:
|
Toniţă
Constanda
|
G.1.
Instituţia parteneră, dacă o altă
unitate de învăţământ este implicată în proiect
|
Scoala Gimnaziala ,,Costache Manolache Epureanu’’
Barlad
|
Adresa completă
|
Str. Aleea
Parc Nr.1,
Bârlad
|
Nr. de telefon/fax
|
0235 413 001
|
Adresă poştă electronică /Pagină
Internet
|
|
Numele şi funcţia persoanei de contact:
|
Prof. Arteni Liliana
|
G.1. Instituţia parteneră, dacă o altă unitate de învăţământ este
implicată în proiect
|
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă
,,Aurora’’ Bârlad
|
Adresa completă
|
Strd. Filaturii Nr.1, Vaslui
|
Nr. de telefon/fax
|
0235417732
|
Adresă poştă electronică /Pagină Internet
|
auroravaslui@yahoo.com
|
Numele şi funcţia persoanei de contact:
|
prof. Rizea Carmen, Baboi Loredana
|
DIRECTOR,
COORDONATOR PROIECT,
PROF. Laic Daniela PROF. Perju
Oana-Gabriela
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu